הצ'ט הזה הולך לשנות לך את החיים!

05/23

כמה פעמים כבר שמעת את המשפט: הצ'ט הזה הולך לשנות לך את החיים! אנחנו כמובן מדברים על צ'ט GPT. לפני שנתחיל לדבר על תופעת הטבע הזו שמזיזה פתאום את הגבינה של כולנו, ומוציאה את כל העכברים מהחורים, שאלה מכשילה: מhשהו הסביר לך פעם למה קוראים לצ'ט GPT צ'ט GPT? לא! אז בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, הרי העסק שלנו הוא שמות לא?

צ'ט GPT הוא צ'טבוט (וירטואלי) מבוסס AI בעל יכולת למידה שיכול להפוך כל טקסט לטקסט לאנושי- נכון ומובן ומדמה יכולת כתיבה אנושית ובאנגלית: 

Generative Pre-trained Transformer

אז נכון, יש הרבה שאלות הרות גורל לגבי התפקיד שצ'ט GPT ייקח בעתיד, ועל גורל המין האנושי לצד טכנולוגיות בעלות אינטליגנציה מלאכותית אבל אנחנו באנו להרים. כי מי אם לא אנחנו? זה הזמן לראות הפן החיובי בכל העניין ולגלות איך צ'ט GPT יכול לעשות בשבילנו:

כתיבה וניסוח טקסטים- אפשר להשתמש בצ'ט GPT כדי לנסח מאמרים, כתבות, מיילים או כל דבר אחר, באנגלית תקנית. כן כן, מעכשיו כולנו נוכל להגיד שאנחנו בעלי אנגלית שפת אם, גם מבלי לדעת פרזנט סימפול ופרזנט פרוגרסיב.

שינוי טון וסגנון (Tone Of Voice)- כדי להשוות לטקסט את הטון הרצוי: מקצועי, עסקי, ידידותי, הומוריסטי, אפשר להגדיר לצ'ט GPT לא רק מה לכתוב אלא גם איך להישמע. כך שאנחנו יכולים להתאים את התוכן שכתבנו בדיוק לקהל שאליו הוא מיועד. בעולם בוא לכל אדם ולכל מוצג יש טון המייחד אותו מהאחרים, זו יכולת מעולה. כי הרי גם אם  לא זה שניסחת את המייל תמיד כדאי שהוא ישמע בדיוק כמוך

איסוף נתונים והסקת מסקנות- כל מאגרי הידע הקיימים באינטרנט גלויים ונגישים לצ'ט GPT לכן הוא יכול לסכם לך מאמרים, לענות על שאלות מקצועיות, להשוות בין מאמרים ומחקרים, לנבא טרנדים ומגמות עתידיות הכל על בסיס המידע הקיים באינטרנט. זו יכולת מדהימה שבהחלט יכולה לשנות את הגישה שלנו לגבי לימוד, מחקר והסקת מסקנות. הכל יהיה קל יותר, נגיש יותר ומהיר בהרבה. רק חשוב לדעת: צ'ט GPT בגרסה הכי מעודכנת שלו, מעודכן במידע אינטרנטי נכון לשנת 2021. לכן, הוא לא יוכל לפעול על בסיס אינפורמציה עדכנית יותר. לכן חשוב לעבור על התוצאה שהתקבלה כדי לתקן חוסר דיוקים, או לחכות עוד שנה שנתיים, עד שיוציאו גרסה צ'ט GPT מעודכנת יותר.

למידה והתפתחות אישית– עכשיו אפשר לדעת את כל התשובות לשאלות שהתביישתם לשאול: מה הפתרון של משוואה מתמטית מסובכת, איך להפיק דוחות באקסל (החלום שלנו!), כמה פילים נכנסים למכונית, וכל דבר שאי פעם התעניינת בו! מארבלס.

רעיונאות- אפשר ליצור תכנים קריאטיביים, תסריטים, פרסומות, מהלכים פרסומיים וכל זה בעזרת צ'ט GPT ומעט מיקוד. אם יש ל-GPT נתונים בסיסיים כמו התוצאה הרצויה (תסריט לסרט או פרסומת למשל), קהל היעד המדויק, התקציב והמדיה – הוא יכול להיות אחללה שותף ליצירה. רק צריך לזכור, להיות ספציפיים. כי מה שלא נגיד לא- הוא פשוט לא ידע.

מספר אפשרויות, תיקון וחידוד- הרי כולנו אוהבים לבחור את הכי טוב מתוך מספר אפשרויות. צ'ט GPT יכול לייצר אין סוף כאלה. אפשר ללחוץ על כפתור ה-Generate שוב, ומיד יופיע אותו הטקסט רק בצורה קצת שונה. אפשר גם לכתוב לו more options, לשחק עם הנתונים, או פשוט לבקש שיסתכל על הדברים מזווית אחרת וכך לקבל מגוון אופציות שונות לחלוטין, שמתוכן אפשר לבחור בטובה ביותר וגם אותה להמשיך ולדייק עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

תשובות לשאלות קיומיות- אם צריך להתייעץ או לקבל זווית ראייה אחרת על בעיה או שאלה. גם כאן צ'ט GPT יכול לעזור. הוא אומנם לא בנאדם (עדיין) אבל הוא יוכל לענות לך על כל שאלה, פילוסופית ככול שתהיה, ולאתגר את המחשבה שלך ושל הלקוחות שלך ולהעשיר את עולמך מבלי לקרוא יותר מידי מאמרים או להיעזר בכלי מחקר כאלה ואחרים.

אין ספק שיש בצ'ט GPT הרבה סוגיות חברתיות ואתיות שצריכים לתת להם מענה רגיש, מהיר ומדויק, אבל אין סוף האפשרויות הטמונות בו, יכולים לשרת אתכם בסבלנות שאין ודייקנות שלא תקבלו בשום מקום אחר. אנושי ככול שיהיה.